zondag 22 juli 2012

Starbucks recepten

Bijna iedereen houdt wel van Starbucks maar het is niet goedkoop en niet makkelijk te verkrijgen, meestal zit er alleen een Starbucks op trein stations. (In sommige supermarkten kan je wel Starbucks ijskoffie halen maar dat is € 1,75 voor 220ml en dat vind ik nog best wel duur)

Daarom heb ik voor jullie een aantal Starbucks recepten uitgezocht, zodat je het zelf kunt maken! Veel goedkoper en ook nog leuk om te doen. :)


























Frappuccino (1persoon)
1/2 kop sterke koffie (Het lekkerst met espresso en het moet koud zijn)
2 kopjes melk
1/4 kopje suiker
1 1/2 kop ijsklontjes

Doe alles in de blender zorg dat alles goed door elkaar is gemengd maar laat het niet te dun worden. Doe het in een groot glas met een rietje erbij. (Voor verschillende smaken kan je er nog cacao poeder/kaneel bij doen, of boven op wat karamel siroop)

Banana Java Chip Frappuccino (1 persoon)
1 eetlepel chocolade siroop
1 eetlepel geraspte stukjes chocolade
1 kopje sterke koffie (Het lekkerst met espresso en het moet koud zijn)
1/8 banaan
1/2 kopje room
1 kopje ijsklontjes

Doe alles in de blender zorg dat alles goed door elkaar is gemengd maar laat het niet de dun worden.
Doe het in een groot glas met een rietje erbij. Bovenop kan je ook nog slagroom doen.

Vanilla Caffe Frappe (1 persoon)
1 kopje sterke koffie (Het lekkerst met espresso en het moet koud zijn)
1/2 eetlepel bruine suiker
1/2 eetlepel vanille siroop (of 1/2 zakje vanille poeder)
1/2 kopje room
1 kopje ijsklontjes

Doe alles in de blender zorg dat alles goed door elkaar is gemengd maar laat het niet de dun worden. Doe het in een groot glas met een rietje erbij. Doe bovenop nog wat extra vanille siroop voor meer smaak.

Vanilla latte (1 persoon)
1 kopje espresso (Warm)
1/2 kopje melk (Warm)
1 eetlepel vanille siroop (of 1 zakje vanille poeder)

Meng alle ingrediƫnten door elkaar en doe het in een grote mok. Bovenop kan je nog wat slagroom doen en wat vanille siroop eroverheen.

Drink smakelijk!
xx.

18 opmerkingen :

  1. HEEERLIJK! Deze ga ik zeker maken echt super bedacht voor dit artikel! Ik ga gelijk je site opslaan zo dat ik de recepten terug kan vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk! ik ga het zeker uitproberen misschien wel die vanilla latte <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk artikel! Ga ik zeker eens proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow dat lijkt me super lekker om te proberen en klopt het is heel duur en wat bij Ah te koop is, is lang niet zo lekker als bij de stalletjes bij de stations

    BeantwoordenVerwijderen
  5. superleuk, ik ga het binnenkort echt uitproberen!
    & het ziet er niet zo moeilijk uit :D
    ik hoop dat het net zo lekker is als starbucks zelf
    hihi bedankt

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg bedankt, die heb ik opgeslagen. In de vakantie maar eens uitproberen, tijd zat

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ze opgeslagen, in de vakantie ga ik ze maar eens maken, tijd zat. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. IK heb het met mijn dochter samen frappuchino gemaakt het is goed gelukt alleen ik moet kleinere formaat bekers nemen want we maakte voor 2 personen en toen schuimde het allemaal over de blender heen.
    Het is wel super lekker en voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk gedaan! Heerlijk!

    http://mentrend.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superhandig! want ik vind starbucks zo lekker!xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. klinkt lekker! jammergenoeg hebben wij geen espresso, is het dan ook de moeite waard?
    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan het wel maken met normale koffie maar dan smaakt het misschien iets minder 'echt' naar starbucks maar het is alsnog wel lekker dan! :)

      Verwijderen
  13. Hi meid

    Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Jammer genoeg houd ik niet van koffie...! Hoewel ik het wel een goede blogpost vind..

    Check mijn nieuwste outfit-post en laat een reactie achter..
    Bye

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt zo lekker , wij hebben echt letterlijk nergens Starbucks echt zo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen